Det finns bara en av dig och det är du, som Efva Attling skrev i låten Två av oss. Det är sant. Din största tillgång, är du. Särskilt som soloföretagare.
När du vågar vara ditt unika jag och visa det för världen stärker du ditt varumärke.
Ett förtroende bygger på relation. Jag lär känna dig och dina idéer, värdegrund, erbjudanden och bestämmer mig för att de ligger i linje med mina och om jag tycker om och litar på dig. För att nå dit behövs öppenhet och tillit och att jag märker att det du gör stämmer med det du säger och att du förstår och lyssnar på mina behov.
Det är när gapet mellan det vi säger och det vi göra blir för stort som det uppstår en förtroendekris. Därför blir vi extra besvikna på miljöpartister som målar båt med giftig färg eller polischefen som begår allvarliga sexualbrott. De gör något helt annat än det de säger att de står för.
Att vara autentisk och berätta dina och företagets egna berättelser ger engagemang och tillit. Vi är alla människor och vi vill möta andra människor.
Vi vill veta vad ditt företag står för och vi vill att du står för det. Vi vill möta samma värderingar genom hela vår kundresa. I handlingar. Från webbbutik, till kundservice och leverans.
Hur tänker du kring det här? Ser du dig själv som din största tillgång i din kommunikation? På vilka sätt visar du dig själv? Något att fundera över.
Vill du fundera tillsammans, hör av dig – så bokar vi en tid.